Żarówki dające 100% więcej światła
Zwiń
X
-
obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD
Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl
Komentarz
-
-
Nim nie miałem ksenonów, zawsze używałem takich żarówek (odkąd się pojawiły lub odkąd się dowiedziałem, jakoś od 2002 roku chyba). W zwykłych reflektorach dają bardzo dużo. W soczewkowych już trochę ten efekt jest gubiony. Przy ksenonach zmieniam zawsze żarówki do długich na lepsze właśnie. Przerobiłem wiele modeli wielu firm, od ok. 5 lat używam jednych i tych samych: OSRAM z serii Nightbreaker.
Dla amatorów agrotuningu mogą być bluevision'y, z lekką naleciałością ksenonowej poświaty, ale Nightbreaker polecam bardziej.
Komentarz
-
-
trzeba rozróżnić dwa produkty: żarówki H1/H7 55W +30485039485093845098% PMPO strumienia świetlnego i żarówki zgodne oprawką z pierwowzorem ale z podwyższoną mocą - w przypadku H4 rekordzistkę jaką widziałem to z 55/60W przegwizdana na 140/140W.
Pierwsze dają bielsze światło stosując cieńsze żarniki przy takiej samej mocy pobieranej - trochę więcej ciepła, ale rozsądnie, trwałość żarówki leci na ryj.
Drugie dają o wiele więcej ciepła - co przekłada się na bardzo szybkie wypalenie odbłyśników i skutek odwrotny do zamierzonego - szczególnie jak mamy stare, zakurzone lampy - kurz na odbłyśniku powoduje, że więcej ciepła zostaje na elemencie a mniej jest od niego odbijane.
Też jarałem się Nightbreakerami dopóki jeden komplet nie zdechł po bodajże 7 miesiącach eksploatacji. W aucie 5-6 letnim większą robotę zrobi wymiana lamp na fabrycznie nowe, czyste. Polecam porównać jaką barwę światła mają w waszych autach światła mijania i drogowe (obydwie lampy używają żarówek tej samej mocy 55W) Mijania przez ciągłe używanie mają zakurzone i wypalone odbłyśniki - długich używa się od wielkiego dzwonu i odbłyśniki są tam śnieżno srebrne, a barwa światła śnieżno biała.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Ze 3 razy wymieniłem - zawsze od razu parami - chwalone przeze mnie, ale padające jak muchy Osramki Night Breakery na nowe, aż pewnego dnia założyłem jedną zwykłą H7 Tungsram 55W do pary ze sprawnym jeszcze Night Breakerem. I co? Jedna świeciła jaśniej, druga na żółtawo. Jaśniej świecił Tungsram... Jakieś pytania? :lol:
Odtąd poszedłem po rozum do głowy i sobie i znajomym polecam stosowanie zwykłej (ale nie gównianej-marketowej) żarówki i jej częstą wymianę na nową. Wolę 2x w roku dać nowe Tungsramy i cieszyć się jasnym światłem nie wypalonej żarówki niż oszukiwać się, że nazwa "Night Breaker" rozświetli mi mrok nocy.
Żeby być szczerym, NB używam nadal - ale na drogowych w obu samochodach - w Octavii i Vectrze z systemem bixenon+halogen. Jednak w Octavii NB na drogowych daje od samego założenia dziwny rozkład światła, choć możliwe że stał się on widoczny po założeniu jaśniejszych żarówek - martwe pole widoczne bezpośrednio przed samochodem w postaci "palca" biegnącego od środka samochodu - boki oświetlone OK, dal również, ale ciemno pośrodku przed nosem.
Nic nie zastąpi prawdziwych xenonów - z g... bata nie ukręcisz. Aczkolwiek na światła mijania w O2 wcale nie narzekam, poza tym że nie są skrętneNa suchej nawierzchni da się jechać, w deszcz, wiadomo, światło ucieka. Ale brakuje mocy światłom drogowym.
M.666 4U
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez beavisoaż pewnego dnia założyłem jedną zwykłą H7 Tungsram 55W do pary ze sprawnym jeszcze Night Breakerem. I co? Jedna świeciła jaśniej, druga na żółtawo.
przetestowałem NB i Tungsram i jak mi się te Tungsram skończą to wymienię z powrotem na NB, po roku użytkowania Tungsram świecą gorzej niż NB chwile przed ich zgonem.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lorumało obiektywnie porównanie, do wypalonych NB wsadzisz obok chińszczyznę i też będzie świeciła lepiej,
M.666 4U
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez beavisoAle właśnie nie chodzi o porównanie dwóch nowych żarówek różnych firm, tylko o porównanie faktyczne - wypalonej NB z nową Tungsram
Zamieszczone przez beavisoPrzeczytaj co napisałem - wolę 2x w roku zmienić Tungsramy na nowe niż dorzynać Night BreakeryO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Przetestowałem różne żarówki tego typu w tym Philipsy X-treme Vision+100% oraz Osramy (NB). Świecą trochę jaśniej (ale na pewno nie 100%) niż zwykłe żarówki. Subiektywnie tego światła jest może jakieś 20% więcej. Aktualnie używam Tungsram Mega Light Ultra. Moim zdaniem są to najlepsze żarówki, jakich używałem. W soczewkowym reflektorze w mojej O2 FL świecą lepiej niż Osramy NB (jaśniej i bielsze światło), lepiej też od Philipsów. Trwałość też znacznie lepsza niż NB (średnio starczają u mnie na ok. pół roku zakładając jazdę w dzień na dziennych). Osramy NB wystarczyły na 3 miesiące. No i mają jeszcze jedną dobrą cechę - jak na żarówki tego typu są tanie, bo kosztują około 45 zł za komplet 2 szt. To połowa ceny NB i jedna trzecia Philipsów X-Treme. Stosunek jakość/cena nie do pobicia moim zdaniem. I dlatego używam już chyba trzeciego kompletu.
Komentarz
-
-
MZ warto jeszcze wspomnieć o różnicach pomiędzy typami żarówek oraz reflektorów i wpływie powyższego na ilość/jakość/rozkład światła
moja prywatna klasyfikacja:
H4 - bardzo duży wpływ żarówek, w tym wypadku warto wydać więcej na naprawdę dobre żarówki, naprawdę widać różnice pomiędzy standardowymi a +xx%, prywatny faworyt: osram silverstar 2.0. i żeby nie wiem co, to najlepsze H4 będą świeciły jak przeciętne H7 (norma H4 - 1000lm, norma H7 - 1500lm)
H7/H1 reflektor z odbłyśnikiem - zauważalny wpływ żarówek na jakość/ilość/dystrybucję światła, ale już znacząco mniej; w ogóle sprawna i spełniający normy żarówka H7 daje tyle światła, że jeśli tylko nie jeździsz nałogowo po nocach, to zwykłe narvy czy philipsy longlife załatwiają problem na dłuższy czas
H7/H1 soczewka - (z tego co piszą użytkownicy) - marginalny wpływ na dystrybucję światła - wszystko dzieje się wewnątrz reflektora (odbłyśnik + soczewka)
niniejszym MZ forumowy temat "polecam żarówki" powinien zostać rozbity na 3, nie do końca wg modelu, a wg typu reflektora, czyli
1. polecam H4
2. polecam H7 freeform (reflektor odbłyśnikowy)
3. polecam H7 soczewka
dodatkowo, niezależnie od typu zarówki, odradzam rękami i nogami używanie żarówek z niebieskim filtrem lub niebieskimi wstawkami jeśli tylko myślimy o bezpieczeństwie nocą - zamiast faktycznie oświetlać obszar przed autem, będziemy oślepiani przez wszelkiej maści odblaski oraz znaki, których w PL jest -jak wiadomo- znacząco za dużo, zwłaszcza na mokrym, dodatkowo piękne i efektowne samooślepianie we mgle
Komentarz
-
Komentarz